Varsti arstile uusi analüüse andma. Kui suuremad liigesevalud möödas, siis edaspidi vajavad muidugi ka liigesed külmetumisest hoidumist. AB-ga koos tuleks tarvitada probiootikume, et vähendada AB-ga kaasnevaid halbu kõrvalmõjusid. Oma kogemustele toetudes soovitan röntgeni asemel esmalt neuroloogi vastuvõtule minna, kuigi järjekorrad on pikad, aga mis parata. Pilatese harjutused ja idamaised treeningud, nagu taiji ja jooga, on regulaarsel treenimisel krooniliste valude ravis ja seljavalude ennetamisel väga tõhusad. Aasta jooksul võimalik järjest 4 kuud lehel olla ja kokku aastas 9 kuud.

Äkilise seljavalu tekkepõhjuseks on enamasti kergemad alaseljapiirkonna lihaskahjustused.

valu alumise selja pausi

Seljavalust vabanemise näitajad on uuringute põhjal märkimisväärselt head. Enamik inimesi saab seljavalust priiks 2 nädala jooksul. Samas on igasugune valu hirmu ning stressi tekitav. Praktikas näeme, et eriti kehtib see seljavalu korral, sest alaseljavalu piirab erinevaid tegevusi nagu esemete maast tõstmine, istumine, kükitamine ja nii edasi.

Rubriik: Tervishoiu Akadeemia

Järgnevalt toome välja erinevad seisukohad ja soovitused, mida alaseljavalust teada: Radioloogiliste uuringute röntgen, magnetresonantstomograafiauuring, ultraheliuuring teostamiseks pole enamasti vajadust. Radioloogilised uuringud ei näita alati valu tekkepõhjust.

valu alumise selja pausi

Niisiis tuleks uuringu vajadusest konsulteerida põhjalikult arstiga. Ka röntgen või magnetuuring, mis näitab diski sopistumist, degeneratiivseid muutusi või kulumist ei pruugi alati põhjustada alaseljavalu. Alaseljavalu ei ole enamasti põhjustatud sellest, et midagi on paigast ära.

Sinu seljavalu

Ideaalset istumisasendit ei ole olemas. Seos istumisasendi ja alaseljavalu tekke osas on väga väike.

valu alumise selja pausi

Parim istumisasendi retsept on, et asend peab olema mugav ning istumisasendeid tuleks vahetada, tagamaks võimalikult mitmekülgset koormust kehale. Liigne puhkus ning voodis pikutamine ei aita seljavalu leevenemisele.

Jah, esimestel päevadel pärast vigastust tuleks vältida liigselt selga koormavaid liigutusi ja tegevusi, kuid mida varasemalt alustada selja liigutamise ja üldise kehalise liikumisega nt. Asjade tõstmise ja ettepainutamise ning muude valulike liigutuste vältimine on sagedane, kuid on väga vähene tõenäosus, et need suurendavad traumat.

valu alumise selja pausi

Pärast värsket traumat on loomulik, et inimene end hoiab. Selle tagajärjel aga lihased ning lülid muutuvad jäigaks, sest ei toimu kehale omast liikumist. Niisiis ongi esimesed liigutused kanged ja valusad.

valu alumise selja pausi

Ettepainutust ja muid alaselja liikumismustrite sooritamist tuleks alustada aeglases tempos valuvabas ulatuses, mille tagajärjel leeveneb kangus- ja valutunne. Väga tugev valu ei tähenda alati väga suurt alaselja kahjustust.

Inimeste valutundlikkus on niivõrd erinev, sest keha närvisüsteemil on võime valuaistingut kontrollida valu alumise selja pausi see tähendab, et igaüks kogeb valu tugevust erinevalt. Seega ei pruugi alati valu tugevus olla korrelatsioonis kahjustuse ulatusega!

Fenomen Bruno Gröning - dokumentaalfilm - 1. osa

Valutundlikkust on aga võimalik treenida erinevate kehaliste harjutuste näol läbi valuvaba liikumisulatuse kogemuse pakkumisega närvisüsteemile. Operatsioon alaseljavalu leevendamiseks on harva vajalik Kirurgilist sekkumist vajavad vaid vähesed inimesed.

Oluline on kuulata arsti soovitusi! Sest tihti aitavad valust priiks saamisele kaasa enda hoiakute muutmine valu suhtes vt. Alaseljavalust on võimalik kindlasti vabaneda! Välja tuleb selgitada põhjused, miks on alaseljavalu tekkinud ning miks on see üle 2 nädala püsima jäänud. Artikkel põhineb: O´Keefe, M.